MÚSICA I MÚSICS VIGATANS - Capelles de música, "siestas" i cambra
![Imatge](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiMvQxWSOTdTz1HLeRztTeQHl8-N9NduYaZLid_MZOG1NBBSCkfUfRLVTFRjlakHAsCE6cw-qU8DPuLbQMKoX_SBI0bXBRdfH1VOmi532b82k0jTHGxGzLzHXXCvnsU70N-CHFRtUydNS7TKa5F3x-ix2nEBUt1m5YcFNvChj1lC5Omi4tKQ6u-Wo87/w313-h400/Retrato_de_Palestrina.jpg)
4rt. MOV (cantabile) …………………..Capelles de Música, “siestas” i cambra A partir de mitjans del segle XVI , la Reforma protestant i la Contrareforma catòlica del obriran vies de distanciament entre dues formes de concebre la música religiosa. Si d'una banda Luter pugnava per acostar la fe, el llibre i les cançons al poble, d'aquí la popularització dels Corals i els himnes de les esglésies protestants, el catolicisme després del concili de Trento (1545-1563) voldrà extirpar - diu el decret- “ tota aquella música en la que hi tingués cabuda el més mínim element impiu o lasciu” . Fins i tot s'arribaria a demanar , per part d'elements rigoristes, la prohibició de qualsevol interpretació polifònica dintre dels temples. Sortosament això no passaria gràcies a la influència de compositors com Palestrina, finat l’any 1594, que va poder demostrar a través de la seva influència que la polifonia no és incompatible amb la puresa de línies ni amb la claredat del text. Les